Při otevírání zabezpečených PDF souborů norem přímo v ČSN online přes internetový prohlížeč se může objevit jedno z těchto
.
Počítač se snaží otevřít chráněný PDF soubor přímo v okně internetového prohlížeče. Ten sice dokáže otevřít běžné PDF soubory, ale nikoliv chráněné PDF soubory norem. Jejich otevření je možné výhradně pomocí Adobe Readeru s nainstalovaným pluginem FileOpen.
Po vytvoření nové registrace služby ČSN online se automaticky vytvoří pouze správce uživatelů. Ten potom přidá jednotlivé uživatele a přiřadí jim požadované licence.
- Přihlašte se do služby ČSN online.
- Správa uživatelů se provádí v menu Administrace práv uživatelů.
- Nad tabulkou uživatelů stiskněte odkaz Vytvořit nového uživatele.
- Vyplňte informace o uživateli a přiřaďte mu volnou licenci (počet volných licencí naleznete nad tabulkou uživatelů).
- Klikněte na tlačítko Uložit. Nový uživatel se přidá do tabulky uživatelů a je mu automaticky odeslán informativní e-mail s vygenerovaným heslem (to lze změnit v menu Změnit heslo). Přístup do ČSN online má uživatel ihned funkční (pokud již byl doručen poplatek na bankovní účet Poskytovatele).
SPRÁVA UŽIVATELŮ
Deaktivace přístupu uživatele
Pokud uživatel opouští zaměstnání nebo pracovní pozici, je možné mu odebrat přístupová práva ke službě ČSN online. Tato práva lze předat novému / jinému zaměstnanci.
- Přihlašte se do služby ČSN online.
- Správa uživatelů se provádí v menu Administrace práv uživatelů.
- V tabulce uživatelů deaktivujete přístup k normám uživateli stisknutím křížku X úplně vpravo. Uživatel zčervená a jeho licence se uvolní pro další použití.
- Uživatele nelze opět aktivovat bez asistence podpory ČSN online, jelikož by k takové události mělo docházet pouze ve výjimečném a odůvodněném případě.
SPRÁVA UŽIVATELŮ
Změna správce uživatelů / deaktivace správce uživatelů
Správce uživatelů, který opouští svoji pozici, může postupovat dvěma způsoby:
- Přihlašte se do služby ČSN online.
- Správa uživatelů se provádí v menu Administrace práv uživatelů.
- Pokud chcete změnit správce uživatelů, klikněte v tabulce uživatelů u správce, kterého chcete změnit na Změna správce. Vyplňte formulář s informacemi o novém správci. Pokud e-mailová adresa uživatele již v tabulce existuje, změní se práva uživatele na správce uživatelů, pokud neexistuje, automaticky se založí nový uživatel, kterému je odeslán e-mail s informacemi a vygenerovaným heslem. Licence se dědí od původního správce (a to i v případě bez licence).
- Pokud již existují 2 správci, může být jeden správce deaktivován. Deaktivace se provádí v tabulce uživatelů u příslušného správce kliknutím na D - deaktivovat správce uživatelů. Změna se provede ihned po odeslání formuláře do systému.
Ž Á D O S T / P O P L A T E K
Tento okruh je určený pouze správcům uživatelů ve společnosti, kteří mají k daným úkonům přidělené oprávnění!
ŽÁDOST / POPLATEK
Podání žádosti
Žádosti, které aktuálně můžete podat, naleznete v menu
O službě - Žádosti.
Za správnost veškerých údajů uvedených v žádosti
odpovídá Žadatel. Nesprávně zadané údaje v již podané žádosti
nelze zpětně upravovat.
Pokud Žadatel zjistí chybné údaje v již podané žádosti, zašle
požadavek na stornování žádosti na e-mailovou adresu
technické podpory ČSN online a až poté si může vytvořit
novou žádost s opravenými údaji.
ŽÁDOST / POPLATEK
Prodloužení předplaceného období
Možnost prodloužit službu se v menu O službě - Žádosti správci uživatelů zobrazí nejdříve 60 dnů před koncem platnosti předplaceného období.
Správce uživatelů obdrží také avízo e-mailem o blížícím se konci tohoto období a to 60, 30 a 7 dnů před datem ukončení platnosti služby.
Není-li poplatek přijat na bankovní účet Poskytovatele služby do tohoto data, zůstává sice přihlášení do uživatelského účtu stále funkční, ale funkce prohlížení a tisku norem je pozastavena. K obnovení přístupu k normám dojde až po obdržení platby, na základě žádosti o prodloužení služby. Z tohoto důvodu doporučujeme vždy provádět platbu minimálně 3 pracovní dny před koncem předplaceného období!
ŽÁDOST / POPLATEK
Zvýšení počtu uživatelů během předplaceného období
Během předplaceného období lze dokoupit další potřebné licence pro nové uživatele a to pomocí žádosti Navýšit počty uživatelů v menu O službě - Žádosti.
!!! POZOR !!! Tato žádost službu ČSN online neprodlužuje a navýšení počtu uživatelů je vždy platné pouze do konce platnosti předplaceného období (spolu s ostatními licencemi).
Snížit počty uživatelů během předplaceného období nelze, jelikož již na toto období máte zakoupené a použité licence. V žádosti o prodloužení služby na další období můžete však počty licencí i snížit. V administraci práv uživatelů je pak potřeba deaktivovat uživatele, kterým byl, dle Vašeho rozhodnutí, přístup ke službě na další období pozastaven.
ŽÁDOST / POPLATEK
Dokoupení tiskových stran
Tiskové strany jsou po zakoupení licencí sdílené pro všechny uživatele s možností tisku. Pokud dojde k vyčerpání nebo poklesu tiskových stran pod Vámi preferovanou úroveň, můžete další tiskové strany dokoupit pomocí žádosti Dokoupit tiskové strany v menu O službě - Žádosti.
!!! POZOR !!! Tato žádost službu ČSN online neprodlužuje.
Nevyčerpané tiskové strany budou převedeny do dalšího předplaceného období. Podmínkou, umožňující tyto stránky dočerpat, je však navazující prodloužení předplaceného období a mít v novém období zakoupenou alespoň 1 licenci s možností tisku.
ŽÁDOST / POPLATEK
Potvrzení o podání žádosti, výzva k zaplacení / potvrzení o zaplacení poplatku
Po odeslání žádosti (ke které se vztahuje poplatek) do systému, obdrží Žadatel Potvrzení o podání žádosti a zároveň Výzvu k zaplacení poplatku za poskytnutí přístupu do služby ČSN online a to na e-mailovou adresu, kterou uvedl v žádosti. Správce uživatelů si tyto dokumenty může také stáhnout z tabulky žádostí v menu O službě - Žádosti.
Po uhrazení poplatku a doručení na bankovní účet Poskytovatele služby (obvykle 2 až 3 pracovní dny po zaplacení), obdrží Žadatel Potvrzení o zaplacení poplatku a to na e-mailovou adresu, kterou uvedl v žádosti. Správce uživatelů si potvrzení může také stáhnout z tabulky žádostí v menu O službě - Žádosti.
V Y H L E D Á V Á N Í V Č S N
VYHLEDÁVÁNÍ V ČSN
Možnosti vyhledávání v ČSN
Do podrobného vyhledávání norem vstoupíte přes horní menu
Vyhledávání kliknutím na
V NORMÁCH. Vyhledávat můžete platné či neplatné normy a to podle označení normy, třídícího znaku, českého nebo anglického názvu, věstníku vydání, zapracované normy, katalogového čísla a ICS kódu.
Výsledky hledání lze řadit podle třídícího znaku nebo označení normy.
U většiny polí vyhledávacího formuláře, můžete zobrazit doplňující informace kliknutím na
obrázek otazníku vedle pole, kde najdete také příklady zadání.
Na to, jak vyhledávat v Seznamu ČSN, se také můžete podívat ve
videonávodu.
Vyhledávat můžete také
V TNI nebo
V PRODUKTECH, NÁZVECH A OZNAČENÍCH.
VYHLEDÁVÁNÍ V ČSN
Detailní informace o ČSN
Po vyhledání konkrétní ČSN je potřeba pro zobrazení detailních informací kliknout na
označení normy (např. ČSN EN 10216-2+A1) nebo na
obrázek dokumentu pod ním. Zobrazí se tabulka, ve které jsou uvedeny veškeré dostupné informace o vybrané ČSN (např. zda bude přeložena, datum účinnosti apod.)
VYHLEDÁVÁNÍ V ČSN
Export seznamu vyhledaných ČSN do souboru
ČSN, vyhledané dle Vašich kritérií, lze exportovat do excelového souboru (formát *.csv) pomocí odkazu Export do CSV. Takto lze exportovat méně než 500 norem.