ČESKÁ NORMA

43.100;43.040.60

Duben 1994

Osobní automobily. Odmlžovací systémy čelního skla. Zkušební metoda

ČSN ISO 3470


30 0542

 

 

 

Passenger cars. Windscreen demisting systems. Test method

Voitures particulieres. Dispositif de désembuage du parebrise. Méthode d'essai

Personenkraftwagen. Fensterklarhaltensystem. Prüfmethode

 

Tato norma obsahuje ISO 3470:1989.

 

Národní předmluva

 

Citované normy

 

ISO 1176:1990 zavedena v ČSN ISO 1176 Silniční vozidla. Hmotnosti. Názvosloví (30 0030)

 

ISO 3833:1977 zavedena v ČSN 30 0024 Základní automobilové názvosloví. Druhy silničních vozidel. Definice základních pojmů

 

ISO 6549:1980 zavedena v ČSN 30 3720 Silniční vozidla. Metoda stanovení bodu H

 

Vypracování normy

 

Zpracovatel: Ústav pro výzkum motorových vozidel, Praha, IČO 0093 69, Jiří Tuček

Pracovník Českého normalizačního institutu: Ing. Hana Floriánová

 

© Český normalizační institut, 1993




16044


Strana 2

OSOBNÍ AUTOMOBILY

ODMLŽOVACÍ SYSTÉMY ČELNÍHO SKLA

ZKUŠEBNÍ METODA

ISO 3470


 

Druhé vydání

1989-1245

 

MDT 629.11.011.671:629.11-787.3

 

Deskriptory: road vehicles, private cars, visibility. demisters, tests

 

Předmluva

 

ISO (Mezinárodní organizace pro normalizací) je celosvětovou federací národních normalizačních organizací (členů ISO). Na mezinárodních normách obvykle pracují technické komise ISO. Každý člen ISO, který se zajímá o předmět, pro který byla vytvořena technická komise, má právo být zastoupen v této technické komisi. Práce se zúčastňují i mezinárodní organizace, vládní i nevládní, s nimiž ISO navázalo pracovní styk. ISO úzce spolupracuje s Mezinárodní elektrotechnickou komisí (IEC) ve všech záležitostech normalizace v elektrotechnice. Návrhy mezinárodních norem přijaté technickými komisemi se rozesílají členům ISO k hlasování. Vydání mezinárodní normy vyžaduje souhlas alespoň 75 % hlasujících členů.

Mezinárodní norma ISO 3470 byla připravena technickou komisí ISO/TC 22 Silniční vozidla, Toto druhé vydání ruší a nahrazuje první vydání (ISO 3470:1976), jehož je technickou revizí a rozšířením.

Příloha A této mezinárodní normy je uvedena pouze pro informaci.

 

Úvod

 

Tato mezinárodní norma je jednou ze 4 norem, které se týkají zkoušek odmrazování (ISO 3468). ostřikování (ISO 3469), odmlžování (ISO 3470) a stírání (ISO 9619) čelního skla osobních automobilů (viz přílohu A). Obdobně jsou v ISO 5897, ISO 5898 a ISO 6255 uvedeny zkoušky odmlžovacích, odmrazovacích, ostřikovacích a stínících systémů a příslušenství zadních skel osobních automobilů.

 

1 Předmět normy

 

Tato mezinárodní norma uvádí zkušební metodu pro odmlžovací systémy osobních automobilů, pokud jsou namontovány, (termín 3.1.1 v ISO 3833:1977).

Zkoušky je nutné opakovat na typech motorových vozidel, které se od sebe liší vzhledem k následujícím základním znakům ovlivňujícím účinnost odmlžování;

a) tvar, rozměry a charakteristika čelního skla;

b) charakteristika každého systému určeného výrobcem vozidla pro odmlžování čelního skla;

c) počet sedadel stanovený výrobcem vozidla;

Tato mezinárodní norma nestanoví referenční plochy nebo účinnost odmlžování.

 

POZNÁMKA - Zkoušky podobného druhu na čelním skle a zadním okně je možno provádět současně.

Zkouší se při teplotě -3 °C ±1 °C, neboť toto je prakticky minimální teplota, při níž může normálně nastat zamlžení definované v 3.1.



-- Vynechaný text --