ČESKÁ NORMA

43.100;43.040.60

Duben 1994

Osobní automobily. Odmrazovací systémy čelního skla. Zkušební metoda

ČSN ISO 3468


30 0541

 

 

 

Passenger cars. Windscreen defrosting systems. Test method

Voitures particulieres. Dispositif de dégivrage du parebrise. Méthode d'essai

Personenkraftwagen. Windschutzscheibenentfroster. Prüfmethode

 

Tato norma obsahuje ISO 3468:1989.

 

Národní předmluva

 

Citované normy

 

ISO 1176:1990 zavedena v ČSN ISO 1176 Silniční vozidla. Hmotnosti. Názvosloví (30 0030)

 

ISO 3833:1977 zavedena v ČSN 30 0024 Základní automobilové názvosloví. Druhy silničních vozidel. Definice základních pojmů

 

Vypracování normy

 

Zpracovatel: Ústav pro výzkum motorových vozidel, Praha, IČO 009369, Libor Zeman

 

Pracovník Českého normalizačního institutu: ing. Hana Floriánová

 

© Český normalizační institut, 1993




16043


Strana 2

OSOBNÍ AUTOMOBILY

ODMRAZOVACÍ SYSTÉMY ČELNÍHO SKLA

ZKUŠEBNÍ METODA

ISO 3468


 

Druhé vydání

 

1989-12-15

 

MDT 629.11.011.671:629.11-787.3.

 

Deskriptory: road vehicles, private cars, visibility, windscreens, defrosting equipment, tests

 

Předmluva

 

ISO (Mezinárodní organizace pro normalizaci) je celosvětovou federací národních normalizačních organizací (členů ISO). Na mezinárodních normách obvykle pracují technické komise ISO. Každý člen ISO, který se zajímá o předmět, pro který byla vytvořena technická komise, má právo být zastoupen v této technické komisi. Práce se zúčastňují i mezinárodní organizace, vládní i nevládní, s nimiž ISO navázala pracovní styk. ISO úzce spolupracuje s Mezinárodní elektrotechnickou komisí (IEC) ve všech záležitostech normalizace v elektrotechnice.

 

Návrhy mezinárodních norem přijaté technickými komisemi se rozesílají členům ISO k hlasování. Vydání mezinárodní normy vyžaduje souhlas alespoň 75 % hlasujících členů.

 

Mezinárodní norma ISO 3468 byla připravena technickou komisí ISO/TC 22 Silniční vozidla.

 

Toto druhé vydání ruší a nahrazuje první vydání (ISO 3468:1976), jehož je technickou revizí a rozšířením.

 

Přílohy A a B této mezinárodní normy jsou uvedeny pouze pro informaci.

 

Úvod

 

Tato mezinárodní norma je jednou ze 4 norem, které se týkají zkoušek odmrazování (ISO 3468), ostřikování (ISO 3469), odmlžování (ISO 3470) a stírání (ISO 9619) čelního skla osobních automobilů (viz příloha B). Obdobně jsou v ISO 5897, ISO 5898 a ISO 6255 uvedeny zkoušky odmlžovacích, odmrazovacích, ostřikovacích a stíracích systémů a příslušenství zadních skel osobních automobilů.

 

1 Předmět normy

 

Tato mezinárodní norma uvádí zkušební metodu pro odmrazovací systémy čelního skla osobních automobilů (termín 3.1.1 v ISO 3833:1977), pokud jsou namontovány.

 

Zkoušky je nutné opakovat  na typech motorových vozidel, které se od sebe liší vzhledem k následujícím základním znakům ovlivňujícím účinnost odmrazování:

 

a) tvar, rozměry a charakteristika čelního skla;

 

b) charakteristika každého systému určeného výrobcem vozidla pro odmrazování čelního skla;

 

Tato mezinárodní norma nestanoví referenční plochy nebo účinnost odmrazování.

 

POZNÁMKA - Zkoušky podobného druhu na čelním skle a zadním okně je možno provádět současně.

 

Zkušební podmínky -18 °C ±3 °C stanovené v této mezinárodní normě splňují většinu požadavků na chlad v našich klimatických podmínkách. Mohou nastat případy, kde se vyskytují nižší teploty a tyto případy mohou být uvedeny v dalších normách.



-- Vynechaný text --